Poskramianie



Nazwa dosyć agresywna, bo w sumie mowa jest o trudnym temacie, chodzi mi o samodyscyplinę. Słowo chyba już/jeszcze niemodne lub może po prostu niszowe? Bo przecież cierpliwość to raczej nie jest mocna strona współczesnego człowieka. Raczej przyjmują się słowa: instant lub hasła w stylu: "jak najszybciej" czy "jak najłatwiej". A tu samodyscyplina? Ujarzmianie czegoś?

W tym momencie chciałam napisać o ciele, choć samokontrola może dotyczyć wielu dziedzin życia, ot choćby zakupów :)

Zostanę na razie przy ciele. Tak sobie myślę, że moje to taki tygrys. Czasem

rozwścieczony, czasem rozleniwiony,
tygrys, który chce sobie rządzić mną,
jak mu się podoba. 

Czekoladka, czemu nie? Leżenie na kanapie, pewnie. Autko zamiast roweru, najlepiej! Spacer? W taką pluchę? Ten tygrysek dużo może, ale trzeba go poskramiać. I to niestety codziennie, przynajmniej ja tak mam w pewnych dziedzinach, żywię nadzieję, że nie jestem odosobnionym przypadkiem...?
W celu okiełznania zwierza przygotowałam plan. Jeśli nawet nie zrealizuję go w całości, to przynajmniej zacznę proces zmian. Tak naprawdę ten proces rozpoczął się już rok temu, ale codziennie muszę dokonywać wyborów, jak dziś postąpię z tygrysem.






Jeśli macie ochotę zacząć coś zmieniać, małymi krokami, podzielę się z wami tym, co zrobiłam miesiąc temu. Prosty kalendarz (wersja styczniowa, nieudoskonalona, na zdjęciu powyżej), z dniami podzielonymi na dwie przegródki, w którym można zaznaczać czy zrobiłaś coś:

a) dla ciała - i nie chodzi tu o wmasowanie kremiku czy zjedzenie pączka ;) U mnie jest to bieganie, a w kalendarzu zaznaczam dystans, jaki udaje mi się pokonać danego dnia, u ciebie może to być choćby krótki spacer, wyrzeczenie się tego pączka czy dziesięć przysiadów... Zacznij od małych kroków, a jeśli uda ci się wytrwać, apetyt na zmiany wzrośnie

b) i duszy lub ducha - przeczytanie fragmentu książki, przesłuchanie odcinka audiobooka itp. Taki planer mnie motywuje, bo mam go przed oczami codziennie i "ścigam się sama ze sobą"...

Czasami coś tak prostego jak kartka papieru
z nadrukiem do uzupełniania, może sprawić,
że nasza motywacja rośnie i mamy chęć,
by rzeczywiście coś robić. 

Pobierz, wydrukuj, poskramiaj tygrysa. 


[POBIERZ I WYDRUKUJ]



Podziel się:

KOMENTARZE

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za twój komentarz :) Lila